måndag 10 november 2008

lordag sondag


lordag alltsa.. nast sista lordagen innan vi aker hem.. .. jag motte upp emelie vid hollywood/vine vid metrostationen.. vi begav oss hem till mig och hannes.. hade jattetrevligt alla tre,, gjorde oss fina, lyssnade pa musik och drack vodka & cranberry drinkar.. ringde yellowcab for att kunna ta oss till Rainbow.. kandes som om det var hundra ar sedan vi var dar sist... taxin anlander och taxisnubben ar hur skon som helst! vi kande oss som riktiga rockstjarnor nar vi akte fram genom hollywood och pumpade musik fran en rockkanal pa radion pa hogsta volym.. drack jager och rokte. vi hade ett eget litet party i bilen... utanfor langs med gatorna demonstrerade manga i ett forsok till att fa calibefolkningen att saga ja till gayaktenskap. ..

val framme sa mottes vi av ett fullproppat rainbow, har aldrig sett sa mycket folk dar.. manniskor overallt, inga lediga platser eller bord och nast intill omojligt att ta sig fram till nagon av barerna.. efter en stund kom phoebe dit och motte upp oss.. det var lange sen vi sags sa det var roligt att hon kom och anslot sig till var svenska lilla grupp pa tre.. jag och phoebe minglade runt lite medan hannes och emelie hangde i baren en stund.. phoebe presenterade mig for sin kompis whitey som ar iggy pops gitarrist.. rainbow stangde och vi begav oss alla mot utgangen samtidigt som en kille skrek att han ville ha min hatt,, en fras han hade slangt efter mig manga ganger under kvallen..

vi hangde lite utanfor rainbow allihopa, snackade med lite folk och forsokte bestamma lite vad vi skulle gora av kvallen... det ar fruktansvart daligt att alla stallen stanger tva har, det kom fram nagra slemmiga typer som forsokte stota pa mig, men jag blev raddad av whitey som da sa att han var min groupie vilket var valdigt kul eftersom att sa fort han hade sagt det sag killarna vem han var och typ blev radda och sprang darifran., eller atminstone inte far servera alkohol efter tva.. vi traffade pa fig aka. kattmannen som trollar med kort... hannes och emelie akte med whitey, och jag akte med phoebe... det var nagra trevliga timmar hemma hos fig,, lite mer folk nu an forra gangen.. satt i soffan och diskuterade allt mellan himmel och jord med whitey,, och drack drinkar och hade det allmant bra.. tiden rann ivag och helt plotsligt var klockan typ fem halv sex och vi kande att det var dags att kanske dra oss hemat,, vi akte med whitey som var sa snall och erbjod sig att kora hem oss,, stannade pa vagen och kopte cigg pa ett 7eleven,, da tankte jag pa goteborg..
sa hejda till whitey och bestamde att vi skulle aka till stranden och fota nagondag i veckan,,




sondag..
idag har det varit luuuuugnt lugnt,, inte orkat gora nagonting alls,, forutom att ata... kinamat till lunch, och pizza till middag.. haller pa att krakas for att jag ar sa matt just nu,, har inte atit sahar mkt pa hela tiden jag har varit har tror jag.... och nu sitter jag och emelie i min sang med varsin dator och surfar omkring pa internet,, jatteskont haha.. ska forsoka sova snart och komma upp i tid imorgon.. fick ett sms om en eventuell tripp till stranden imorgon, far se om jag orkar.. vore nice..

ska nog lura med mele ut pa en liten godnattcigg innan det ar dags att verkligen forsoka sova...

puss pa er allihopa

Inga kommentarer: