torsdag 13 november 2008

if jesus came back as a crackaddict from london, he would be pete doherty

okej, det ar officiellt. jag ar en javla cokeaddict som sa manga andra. jag alskar ruset som skoljer genom kroppet. sotman.
sjalvklart pratar jag om coca cola, laskedrycken som tillsammans med alla cigg jag roker ger mig ett sockerrus samtidigt som roken fyller mina lungor till den grad att alla deppiga kanslor och stress forsvinner.

om ni bara visste hur bra allting faktiskt ar just nu, och hur javla bra jag mar bara av tanken att jag tog mig hit, fysiskt och psykiskt. det ar en ny ebba, redo for forandringar och nya tider. ett nytt liv ska skapas i goteborg, egentligen ar det samma men det ska bli sa javla mycket battre an tidigare. bara for att jag ar sa javla mycket battre,, eller sa ar det sa att jag kanske for forsta gangen har insett att jag inte ar sa javla dalig och misslyckad som sa manga har sagt, framfor allt som jag sjalv har intalat mig sjalv i alldeles for manga ar..

sitter ute pa verandan och gungar till rich girl igen, dricker iskall cola och roker cigaretter. kanner hur vag efter vag av bra kanslor bara hallas over mig... det har kommer bli sa javla bra mina vanner, allt kommer bli bra. jag slutar harmed vara en pessimistisk javla bitterfitta..

var ute en svang pa stan idag,, det var varmt och skont igen, solen lyste, hittade inte mina solglasogon sa jag lat solstralar stirra rakt in i mina ogon och fylla pa med energi.. vandrade runt i hollywood, tillsammans med mele, hennes lillebror elias och hennes mamma.. vi promenerade nere pa sunset och kollade in payless shoesource, vandrade bortat upp pa hollywood blvd, bort mot kodak theater.. gick in pa forever 21, jag ville kolla runt lange, sa de andra gick vidare.. jag kollade runt bland alla underbara klader som luktade nytt och spannande.. kopte en rod mossa och ett par orhangen.. nar jag kom ut hade skymningen blivit till morker,, och jag borjade promenera langs hela hollywood blvd hem. ensam. men jag var inte radd, jag var glad, lugn.. kandes hemma.. tittade pa folk, turister som irrade omkring, uteliggare som lag och pissade ner sig sjalva och sag sedan pisset rinna langs med trotoaren, forsokte att inte kliva i det, och att inte stirra for mycket pa de som satt och svamlade for sig sjalva aggressivt..

motte en svart man som hejjade, det var manga som hejjade.. men jag vet inte vilka det var,, hemlosa, knarkare och bara vanliga manniskor..
gick in pa vineshoppe vid hollywood/vine ungefar ett kvarter hemifran.. kopte lite mountain dew. borjade promenera hemat igar, trangde mig genom folkmassan av folk som stod och vantade pa bussen efter en lang arbetsdag...da och da tutade bilar argt, och brandbilar akte snabbt forbi.

och nu sitter jag har,, dansar till basen till rich girl... ar lycklig, javligt lycklig...
tander en till cigarett, dricker en klunk cola till..
tar ett djupt andetag, av hollywood. fyller mig sjalv med hollywood.

rich girl, lyssna och njut
http://www.youtube.com/watch?v=13CIzmy6bM4

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir.
Och (be)rörd.
Och peppad.

kram

Anonym sa...

ebba ebba ebba, du är underbar! om du någonsin intalar dig själv att du är dålig igen så får du en smäll:) jag saknar dig o våra nattcigg (jag röker alldeles för mycket här, uppenbarligen du med haha!) PUSS!