fredag 17 oktober 2008

min oas


sitter ute, roker en cig. dricker en san dar iskall spriteburk direkt tagen ur kylen. det star 0 sugar, 0 carbs pa den. kan ju skatta mig lycklig att det ar sa halsosamt har,, eller inte... kanner mig som en riktig livsnjutare dock, och det vill val alla vara nagon gang i sitt liv. jag tanker manga ganger pa hur lyckligt lottat jag faktiskt ar, inte bara for att jag hade mojligheten att aka hit, utan ocksa for att jag har ett hem att komma tillbaka till. jag har vanner och familj.

att halla huvudet kallt har ar ofta svart, man mots av sa otroligt manga nya intryck och vyer varje dag.

igar spelade vi pa universal bar,, sheena bokade oss igen, det ar hon som har bokat in oss pa the derby nagra ganger. pratade med henne en stund efter att en amerikansk man hade kommit fram till mig och borjat prata om hur bra sverige ar jamfort med usa.. alla som ar har klagar,, och har man tid att klaga da ar man bortskamd, sa sheena.. och hon har sa javla ratt. for att manga som ar har klagar,, och samtidigt sitter de och kor sina javla flashiga bilar till flashiga klubbar dar dom branner massa pengar med sina kreditkort. for att nasta dag vila upp sig pa nagon salong och fixa naglarna eller helt enkelt bara ga och shoppa lite nya klader.

visst ar jag avundsjuk,
men samtidigt blir jag sa javla glad att jag inte ar dom,, att jag ar jag,, och visst jag glider runt i hollywood med mina drommar om att bli kand musiker, festar till gryningen vissa dagar, men samtidigt sa tar jag det som det kommer och gor mitt basta,, jag fastnar inte i den har varlden, och jag tittar pa nar andra drar koks istallet for att sticka ner nasan och sniffa lite sjalv.



1 kommentar:

Anonym sa...

HEJA EBBA! vilket liv du lever där nere, jag kan knappt föreställa mgi det. hur går det med allt? blir ni nå kända? tjänar ni en förmögenhet?
och.. när kommer du hem? :)
saknar dig :*:*